بادام زمینی بو داده موجب چاقی یک کودک 9 ماهه شد

بادام زمینی محصولی بوته ای است وقتی بادام زمینی بو داده را مصرف می کند مزه برشته و خوبی را برای شما دارد و میوه آن در زیر خاک درون غلاف های چوبی به عمل می آید که بعد از برداشت به شکل بو داده با پوست و بدون پوست راهی بازار می شود.

همچنین به عنوان بادام زمینی،  گوبر (ایالات متحده)، pindar (ایالات متحده) یا آجیل میمون (بریتانیا)، یک محصول حبوبات است که عمدتاً برای دانه های خوراکی آن رشد می کند.

به طور گسترده ای در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند که برای تولیدکنندگان تجاری کوچک و بزرگ مهم است. هم به عنوان حبوبات دانه ای طبقه بندی می شود و هم به دلیل داشتن روغن زیاد، محصول روغنی است.

تولید سالانه جهانی بادام زمینی با پوست 44 میلیون تن بوددر سال 2016، چین با 38 درصد از کل جهان پیشتاز بود. به طور غیر معمول در بین گیاهان زراعی حبوبات، غلاف بادام زمینی به جای روی زمین در زیر زمین (ژئوکارپی) رشد می کند.

با در نظر گرفتن این ویژگی، کارل لینه، گیاه شناس، به بادام زمینی لقب خاص hypogaea را داد که به معنای “زیر زمین” است.

بادام

بادام زمینی متعلق به خانواده گیاه شناسی Fabaceae (یا Leguminosae) است که معمولاً به عنوان خانواده حبوبات، لوبیا یا نخود شناخته می شود.

مانند بیشتر حبوبات دیگر، بادام زمینی دارای باکتری های همزیست تثبیت کننده نیتروژن در گره های ریشه است . ظرفیت تثبیت نیتروژن به این معنی است که بادام زمینی به کود حاوی نیتروژن کمتری نیاز دارد و حاصلخیزی خاک را بهبود می بخشد، و آنها را در تناوب زراعی ارزشمند می کند.

بادام زمینی از نظر طعم و مشخصات غذایی شبیه به آجیل های درختی مانند گردو و بادام است و به عنوان یک آجیل آشپزی ، اغلب به روش های مشابه در غذاهای غربی سرو می شود.

تعریف گیاه شناسی آجیل عبارت است از ” میوه ای که دیواره تخمدان آن در زمان بلوغ سفت می شود.” با استفاده از این معیار، بادام زمینی آجیل نیست.

با این حال، بادام زمینی معمولاً به عنوان آجیل برای مقاصد آشپزی و به طور کلی در انگلیسی رایج طبقه بندی می شود.

بادام زمینی، Arachis hypogaea L.، یک حبوبات بومی آمریکای جنوبی است. داده های ماکروفسیل و دانه نشاسته نشان می دهد که بادام زمینی به دره Zaña در شمال پرو در سال 8500 نقل مکان کرده است.

سال‌ها پیش، احتمالاً از سمت شرقی کوه‌های آند، اگرچه پوسته‌های یافت شده در آنجا ویژگی‌های مشابهی با بادام‌زمینی خانگی مدرن ندارند.