استفاده از چادر نماز برای دوخت جدیدترین لباس عروس در عربستان

آنچه به مکتب شافعی در مورد جایز بودن نماز زن با لباس تنگ نسبت داده می شود پذیرفته نیست.

زن اگر با چادر نماز که در وصف او باشد نماز بخواند بهتر است. ابوداود از ام سلمه رضی الله عنه روایت کرده که از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پرسید که آیا زن در سپر و حجاب نماز بخواند و او ندارد. ایزار؟ فرمود: اگر سپر دراز باشد و بالای پاهایش را بپوشاند.

نقاب پوشش سر است و کمر آن چیزی است که پایین بدن را می پوشاند و سپر آن چیزی است که قسمت بالایی را می پوشاند و برای زنان آن چیزی است که بدن و پاهای او را می پوشاند.

پوشش اسلامی لباسی است که مطابق با تعالیم اسلام تعبیر می شود. مسلمانان لباس‌های متنوعی می‌پوشند که نه تنها تحت تأثیر ملاحظات مذهبی، بلکه تحت تأثیر عوامل عملی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز قرار دارد.

در دوران مدرن، برخی از مسلمانان لباس‌هایی را بر اساس سنت‌های غربی پذیرفته‌اند، در حالی که برخی دیگر از لباس‌های مدرن سنتی مسلمانان استفاده می‌کنند، که در طول قرن‌ها معمولاً شامل لباس‌های بلند و روان بوده است.

علاوه بر مزایای عملی آن در آب و هوای خاورمیانه، لباس های گشاد نیز عموماً مطابق با آموزه های اسلامی تلقی می شوند که تصریح می کند قسمت هایی از بدن که ماهیت جنسی دارند باید از دید عموم پنهان شوند.

لباس سنتی مردان مسلمان معمولاً حداقل سر و ناحیه بین کمر و زانو را می پوشاند، در حالی که لباس اسلامی زنان برای پوشاندن مو و بدن از مچ پا تا گردن است.

برخی از زنان مسلمان نیز صورت خود را می پوشانند. با این حال، مسلمانان دیگر معتقدند که قرآن بر حجاب و برقع بودن زنان حکم نکرده است.