چسب سرد صنعتی برای موهای خشک مفید بوده و حکم نرم کننده را دارد

به طور کلی چسب سرد صنعتی در زندگی روزمره انسان ها کاربرد بسیار زیادی دارد به طوری که از آن در بخش صنعتی و خانگی استفاده می شود.

چسب هایی با منشاء گیاهی: بر پایه دارواش، شیره رزینی، پوست درخت هالی، روغن بذر کتان جوشانده، نشاسته (بر اساس چسب های سفید استفاده شده توسط کودکان، مطمئن، قابل شستشو و خوراکی).

چسب هایی با منشاء حیوانی : با پختن مواد غنی از کلاژن : چسب پوست خرگوش، چسب استخوان، چسب اعصاب، چسب تاندون، چسب ماهی و غیره به دست می آید. یک کابینت ساز می تواند چسب های مختلفی را با هم مخلوط کند تا محصولی سفارشی به دست آورد. اینها چسب های برگشت پذیر هستند.

چسب های مصنوعی: این ها چسب های مدرن هستند: چسب وینیل (چسب سفید)، اکریلیک، آلیفاتیک، سیانواکریلات ، پلی اورتان، اپوکسی، نئوپرن، چسب داغ (یا ذوب داغ )، سیلیکون و غیره.

دستورالعمل استفاده از چسب اغلب حاوی اصطلاحات فنی است که باید در نظر گرفته شود. آنها از جمله مهلت های موجود برای کار را مشخص می کنند.

چسب

اتصال: عملیاتی که شامل نزدیک شدن و قرار دادن قطعاتی است که قرار است مونتاژ شوند در موقعیت های نهایی خود.

زمان مونتاژ باز (TAO): فاصله زمانی بین باز شدن قابلمه، مونتاژ دو قسمت و شروع گیرش چسب.

زمان صمغ گیری: دوره ای است که در طی آن چسب پخش غلیظ شده و قدرت چسبندگی آن را افزایش می دهد. قطعاتی که باید چسبانده شوند نباید در تماس باشند.

زمان کار: دوره ایده آل برای انجام مونتاژ. پس از این زمان، اتصال ممکن است معیوب باشد.

چسبندگی (یا چسبندگی 4): قدرت چسبندگی فوری چسب در لحظه تماس دو قسمت.

مهم است که چسب مناسب را با توجه به موادی که قرار است چسب بزنید، انتخاب کنید. حلال های موجود در این یکی می توانند به عنوان مثال به این یکی حمله کنند.

از طرف دیگر، چسباندن برخی از پلاستیک ها عملا غیرممکن است، که آنها را غیرقابل ترمیم می کند. برخی از محیط‌ها می‌توانند خصمانه باشند: رطوبت، پرتوهای فرابنفش، هیدروکربن‌ها، دمای بالا، در میان سایر موارد، می‌توانند به پیوند آسیب وارد کنند و باعث شکستن آن شوند.

به اندازه ای است که منجر به بلایای واقعی شود. برای کمک به انتخاب چسب، می توانیم آزمایشات آزمایشگاهی را انجام دهیم. به عنوان مثال می توان به آزمون های لایه برداری، کششی، برشی، خستگی، یا “چسبندگی توسط فناوری تست گریز از مرکز” (CATT) اشاره کرد که اصل آن اعمال نیروی گریز از مرکز است.