خرما زاهدی ایران در بالا رفتن هوش کودکان موثر است

ایران و به طور کلی خاورمیانه، به عنوان مهد خرمادر جهان شناخته می شوند. خرما زاهدی ایران یکی از بهترین برندهای خرمای ایران است که فواید بسیاری دارد.

خرمای دگلت نور که در فصل پاییز و زمستان کشت می شود، با بافت بسیار نرم و گوشتی و طعم کمی عسلی آن مشخص می شود. پوست بسیار نازک آن نیمه شفاف است و نسبت به انواع دیگر خرما هسته کوچکتری دارد. خرمای دگلت نور از تولگا یکی از محبوب ترین خرماهای جهان است. نام آن نیز کنترل می شود.

چگونه خرما بخوریم به عنوان یک قاعده کلی، خرما را خام می خورند زیرا پختن طعم و بافت آن را تغییر می دهد. هنوز هم می توانید از آنها در پایان پخت و پز استفاده کنید، مخصوصاً برای اینکه طعم شیرین شرقی و شوری به غذاهای خود بیاورید، به عنوان مثال در تاجین یا کوسکوس.

ساده ترین راه برای مصرف خرما این است که آن را همانطور که هست، به عنوان میان وعده، به عنوان دسر یا به عنوان پیش غذا مصرف کنید.

خرما

خرما همچنین می تواند بدون مشکل در دستور العمل های دسر گنجانده شود تا از شکر کلاسیک تغییر کند، و بسته به نوع خرمایی که انتخاب می کنید، طعم های ظریف را به ارمغان بیاورد! همچنین می‌توان سنگ‌های خرما را جمع‌آوری، برشته و سپس آسیاب کرد تا نوشیدنی مشابه قهوه تهیه شود.

اگر مشکل خواب دارید، می توانید روزی 3 عدد خرما را یک تا دو ساعت قبل از خواب بخورید. آنها حاوی تریپتوفان، پیش ساز اسید آمینه سروتونین هستند که نقش مهمی در به خواب رفتن ایفا می کند.

خرمای تازه یا خشک برای بهره مندی از تمام فواید خرما، می توانید آن را به صورت تازه یا خشک مصرف کنید. در اروپا، آنها اغلب به صورت خشک استفاده می شوند.

این خرما حاوی آب کمتری نسبت به خرمای تازه است که حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. مزیت خرمای خشک این است که در صورت قرار دادن آن به دور از نور و رطوبت، می توان آن را برای چندین ماه نگهداری کرد.

برعکس، خرمای تازه را باید سریع خورد و در یخچال نگهداری کرد. برای حفظ طعم مطبوع به شما توصیه می کنیم نیم ساعت قبل از خوردن آن ها را خارج کنید.