دختری که با خوردن ماهی سالمون مشهد رنگ چشمانش تغییر کرد

ماهی ها مهره داران آبزی هستند.

ماهی سالمون مشهد معمولاً دارای آبشش، باله های جفتی، بدنی بلند پوشیده از فلس هستند و تمایل به خونسردی دارند.

“ماهی” اصطلاحی است که برای اشاره به لمپری ها، کوسه ها، ماهی های باله اشعه ای استفاده می شود، اما یک گروه طبقه بندی نیست، که یک کلاد یا گروه شامل یک اجداد مشترک و همه فرزندان آن است.

در عوض، 3 کلاس، گروه یا نوع اصلی ماهی وجود دارد: ماهی استخوانی (Osteichthyes)، ماهی بدون آرواره (Agnatha) و ماهی غضروفی (Chondrichthyes). ماهی ها با بیش از 33000 گونه مختلف ماهی، متنوع ترین گروه در میان مهره داران هستند.

هیچ کس واقعاً نمی داند که چند نوع ماهی مختلف در جهان وجود دارد، بیشتر به طور مداوم کشف می شود ممکن است به زودی بیش از 35000 یا حتی 40000 گونه شناخته شده داشته باشیم!

هیچ کس واقعاً نمی داند که چند نوع ماهی مختلف در جهان وجود دارد، بیشتر به طور مداوم کشف می شود. ممکن است به زودی بیش از 35000 یا حتی 40000 گونه شناخته شده داشته باشیم!

ماهی

صرف نظر از این، همه ماهی ها دارای ویژگی های مشترکی هستند که آنها را از سایر حیوانات متمایز می کند.

خونسردی: همه ماهی ها گرمازا یا خونسرد هستند، یعنی نمی توانند دمای داخلی بدن خود را تنظیم کنند.

حتی ماهی‌های خونگرم مانند ماهی تن و کوسه ماهی خال مخالی تنها دارای «درمای منطقه‌ای» یا خون گرمی محدود به مناطق خاصی هستند.
زیستگاه آبی: همه ماهی ها چه در آب شیرین و چه آب شور در آب زندگی می کنند. با این حال، همه موجوداتی که در آب زندگی می کنند ماهی نیستند.
آبشش برای تنفس: ماهی ها در طول چرخه زندگی خود آبشش دارند مانند زیستگاه آب، اگرچه همه ماهی ها آبشش دارند، اما همه موجودات دارای آبشش ماهی نیستند.
مثانه های شنا: اندام های تخصصی با هوا پر می شوند تا ماهی ها را شناور نگه دارند و در برخی از گونه ها به آنها کمک می کنند تا با سطح اکسیژن پایین زنده بمانند.

آنها همچنین به خواب ماهی ها کمک می کنند و به اندازه کافی برای تشخیص حرکت غذا و شکارچیان حساس هستند.
باله های حرکتی: رایج ترین باله های دم، یک جفت باله کناری، یک باله پشتی و یک باله مقعدی هستند. تغییرات وجود دارد اما همه آنها حرکت، مانور پذیری و ثبات را فراهم می کنند.