سرامیک مشکی به عنوان شیک ترین سرامیک جهان شناخته شد!

سرامیک‌های ریاضی و انواع سرامیک مشکی از جمله سرامیک ‌هایی هستند که در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم به‌طور گسترده به‌عنوان مصالح ساختمانی در شهرستان‌های جنوب شرقی انگلستان به‌ویژه ساسکس شرقی و کنت استفاده می‌شدند.

آنها به عنوان جایگزینی برای آجرکاری، که ظاهر آنها بسیار شبیه به آن بود، در نمای بیرونی ساختمان های اسکلت چوبی قرار گرفتند.

یک نوع مشکی متمایز با سطح لعاب در بسیاری از ساختمان‌ها در برایتون که اکنون بخشی از شهر برایتون اند هوو است از حدود سال 1760 به بعد مورد استفاده قرار گرفت و یکی از ویژگی‌های بارز معماری اولیه شهر محسوب می‌شود.

اگرچه قبلاً تصور می شد مالیات آجر استفاده از سرامیک های ریاضی را تشویق می کرد، در واقع سرامیک ها مشمول همان مالیات بودند.

منشأ دقیق نام ریاضی ناشناخته است. مورخ محلی نورمن نیل آن را به الگوی هندسی منظم تولید شده توسط سرامیک ها نسبت می دهد.

جان دبلیو کوان پیشنهاد می‌کند که به معنای دقیقاً منظم است، معنای قدیمی‌تری از ریاضی که اکنون نادر است.

نام‌های انتسابی دیگر شامل کاشی‌های آجر، هندسی، مکانیکی، تخفیف، دیوار یا آب و هوا است.

به گفته کریستوفر هوسی، کاشی آب و هوا یک اصطلاح کلی قبلی است که سرامیک ریاضی واقعی با تنظیم هم سطح آن متمایز می شود.

در قرن 18 آکسفورد از سرامیک لبه پر استفاده می شد. در حالی که سرامیک ریاضی در حال حاضر معمول است، نیل آن را یک نوآوری مدعورانه می داند و سرامیک آجری را به عنوان نام قدیمی تر و معتبرتر ترجیح می دهد.

سرامیک ها در یک الگوی تا حدی روی هم قرار گرفته بودند، شبیه به زونا سقف. بخش پایینی آنها قسمتی که قرار بود در هنگام تکمیل کاشی کاری قابل مشاهده باشد ضخیم تر بود.

بخش فوقانی زیر سرامیک همپوشانی بالا می لغزد و بنابراین پنهان می شود.  در گوشه بالا سوراخی برای قرار دادن میخ وجود داشت.

سپس آن‌ها را بر روی یک تخته چوب آویزان می‌کردند و قسمت‌های پایینی را با ملات آهک به هم قالب‌گیری می‌کردند تا سطحی صاف را تشکیل دهند.