سویشرت بیسبالی دخترانه که با هر لباسی تغییر رنگ می دهد!!

هودی در برخی موارد با املای هودی و در عوض به عنوان گرمکن سرپوش دار شناخته می‌شود نوعی گرمکن با کلاه است.

از نمونه های زنانه این لباس سویشرت بیسبالی دخترانه می باشد که خانم های جوان بسیار از آن استفاده می کنند.

هودهای و انواع سویشرت ها زیپ دار معمولاً شامل دو جیب در جلوی پایین هستند، یکی در دو طرف زیپ، در حالی که هودی های زیپ دار بدون زیپ اغلب شامل یک ماف یا جیب بزرگ در همان مکان هستند.

هر دو سبک (معمولا) دارای بند کشی برای تنظیم دهانه کاپوت هستند. وقتی کاپوت فرسوده شود، بیشتر سر و گردن و گاهی صورت را می پوشاند.

هودی ها ممکن است برای اهداف زیبایی شناسی یا محافظت در برابر محیط زیست پوشیده شوند کلمه هود از کلمه آنگلوساکسون hōd گرفته شده است که در نهایت از همان ریشه کلاه انگلیسی است.

سبک و فرم لباس را می توان به اروپای قرون وسطی ردیابی کرد، زمانی که لباس ارجح برای راهبان شامل کلاهی به نام روپوش متصل به تونیک یا عبایی بود و شنل یا شنل کلاهدار معمولاً توسط هر کارگر در فضای باز پوشیده می شد.

ظاهر آن حداقل در اوایل قرن دوازدهم در انگلستان شناخته شده بود، که احتمالاً با فتح انگلستان توسط نورمن ها به وجود آمده بود، زیرا کاپا یک روپوش کوتاه کلاهدار بود که در نرماندی رایج بود.

پیراهن کش دار کلاهدار و یا به عبارتی سویشرت یک لباس سودمند است که در دهه 1930 در ایالات متحده برای کارگران انبارهای سرد نیویورک به وجود آمد.

اولین سبک لباس برای اولین بار توسط Champion در دهه 1930 در روچستر تولید شد و برای کارگرانی که در دمای انجماد در شمال نیویورک کار می کردند به بازار عرضه شد. اصطلاح هودی در دهه 1990 وارد استفاده عمومی شد.

هودی در دهه 1970 محبوب شد و عوامل متعددی در موفقیت آن نقش داشتند. فرهنگ هیپ هاپ در حوالی این زمان در شهر نیویورک توسعه یافت و مد بالا نیز در این دوران به وجود آمد، زیرا نورما کمالی و دیگر طراحان برجسته لباس جدید را پذیرفتند و جذاب کردند.

مهمترین عامل برای محبوبیت هودی در این زمان، ظاهر نمادین آن در فیلم پرفروش راکی بود. ظهور هودی‌ها با آرم دانشگاه در همین زمان آغاز شد.