صنعت دارو سازی از بذر سیب زمینی برای داروی ضد افسردگی استفاده می کند

فقط بذرهایی که سن فیزیولوژیکی جوان یا متوسط دارند باید از قبل قطع شوند، زیرا قبل از قلمه زدن بذر را پیر می کند. بذر جوان را می توان تا یک ماه قبل از کاشت از قبل قطع کرد.

خریداران جهت اطلاع از قیمت بذر سیب زمینی می توانند به سایت های معتبر مراجعه نموده و اطلاعات لازم را به دست آورند.

اگر بذر قبلا جوانه زده باشد، بذر را باید فقط دو هفته جلوتر برید. بذر میانسال را می توان تا دو هفته قبل از کاشت فقط در صورتی که جوانه نزده باشد، پیش برد.

بذر میانسالی که جوانه زده و جوانه زده است بذر قدیمی است. بذرهایی که از نظر فیزیولوژیکی قدیمی هستند نباید از قبل قطع شوند.

بذر قدیمی را فقط چند روز قبل از کاشت واقعی باید قطع کرد. بریدن زودتر ممکن است باعث پیری و “بدون رویه سیب زمینی” شود.

دمایی که در آن بذر گرم می شود و دانه بریده شده نگهداری می شود، برای دانه های سن مختلف متفاوت است. هر چه بذر جوان تر باشد، دمای برش و نگهداری بالاتر است.

دانه های جوان را می توان در حدود 50 درجه فارنهایت برش داد و نگه داشت. بذر مسن تر را نباید گرم کرد یا بالای 45 درجه فارنهایت نگه داشت. از آنجایی که جوانه زدن غده را پیر می کند، دما برای بذری که قبلاً جوانه زده است باید کمتر باشد.

بذر سیب زمینی

پیش برش چندین مزیت را ارائه می دهد که به بذر سیب زمینی کمک می کند تا بر شرایط نامطلوب خاک در هنگام کاشت غلبه کند و از عوامل خواب برخی از واریته ها جلوگیری کند.

پیش بریدن بذر سیب زمینی باعث افزایش سن فیزیولوژیکی غده ها می شود. همچنین، این اجازه می دهد تا قبل از شروع کاشت، عملیات برش زودتر، زمانی که نیروی کار تقاضای کمتری دارد، آغاز شود.

سیب زمینی های از پیش برش داده شده ممکن است فرصت بهتری برای درمان در شرایط نگهداری کنترل شده داشته باشند.

بذر برش خورده که به درستی عمل آوری شده باشد، اگر به مدت سه یا چهار هفته نگهداری شود، بر خواب غلبه کرده و جوانه های یکنواخت تری می دهد.

بذر از پیش بریده شده، سبز شدن زودتر، رشد زودرس قوی و جمعیت گیاه و ساقه بالاتر را فراهم می کند. واریته هایی که توانایی پخت کند بذر دارند، مانند “Atlantic” و “Kennebec”، کاندیدهای خوبی برای پیش برش هستند.