فرار قاچاقچی سنگ جیوه بعد از باخبر شدن حکم خریدو فروش جیوه قرمز!

آیا تا به حال نام “سنگی که در آینه دیده نمی شود” را شنیده اید؟ اگر چنین است، احتمالاً در یک رمان یا فیلم جاسوسی بوده است، نه یک کتاب درسی شیمی. با این حال، همه آن را به عنوان داستان ننوشته اند همچنین می توان از سنگ جیوه از این نوع سنگ آینه ای نام برد.
همانطور که در مجله نیویورک تایمز یکشنبه (22 نوامبر 2015) گزارش شد، “عطارد سرخ” برای چندین دهه یک هدف بدنام، قدرتمند و اساساً جادویی از جستجوهای تروریست ها بوده است.
جیوه قرمز
اینکه چنین چیزی وجود ندارد، و این واقعیت بارها منتشر شده است (به ویژه در مقاله ای در سال 1998 (پیوند خارجی است) در مجله رادیوتحلیلی و شیمی هسته ای توسط دانشمندان لارنس لیورمور) ظاهراً آن را قدرتمندتر و جادویی کرده است. و در نتیجه گران است.
از این گذشته، این ماده در مجامع مختلف ادعا می‌شود که می‌تواند به طور چشمگیری قدرت مواد منفجره هسته‌ای و شیمیایی را افزایش دهد، اشیاء را در برابر رادار محافظت کند، موشک‌های راهنما را حفظ کند و همچنین به‌عنوان یک داروی آفرودزیا یا به عنوان تقویت‌کننده عملکرد جنسی عمل کند در نتیجه، قیمت آمپول جیوه قرمز در بازار سیاه به صدها هزار دلار یا حتی بیشتر در هر کیلوگرم افزایش یافت.
این میم توسط یک کهنه کار پروژه منهتن، فیزیکدان آمریکایی ساموئل تی کوهن، که در دهه 1990 به وضوح در مورد خطر جیوه قرمز به دلیل توانایی آن در تسهیل ساخت تسلیحات هسته ای بسیار کوچک که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، صحبت کرد.
برای راه اندازی یک بمب نوترونی کوچک هرگز مشخص نشد که کوهن خودش گمراه شده یا عمداً این افسانه را پیش برده است یکی از شاخه‌های داستان دانشمندان روسی را در طول فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نشان می‌داد که این مواد را در ماشین‌های خیاطی، رادیو و تلویزیون‌های صادراتی مخفی می‌کردند.
گفته می شد که تعدادی چرخ خیاطی سینگر به قیمت پنجاه هزار دلار فروخته شده است. که حکم خرید و فروش جیوه قرمز بسیار سنگین می باشد در حالی که ممکن است وسوسه شود که از جهل و زودباوری برخی تروریست ها خوشحال شود، شکار دیوانه وار قدرت و ثروت نیز به تراژدی منجر شده است، زیرا برخی معتقدند که مقادیر کمی را می توان در بمب ها و مین های منفجر نشده پیدا کرد که در معرض خطر زیادی از هم جدا می شوند و اغلب عواقب کشنده.
  • منابع:
    1. The Doomsday Scam by C. J. Chivers
  • تبلیغات: 
    1. پسته دارای بالاترین سطح پتاسیم است
    2. با مانکن لباس ویترین مغازه ی خود را شکیل کنید
    3. زیباترین سرامیک که در جهان پیدا شده است
    4. با خوردن کیوی در زمستان بیماری را از خود دور کنید