قطعات کوله پشتی

یک کوله پشتی اولیه نیاز به توضیح کمی دارد. آن را با وسایل پر می کنید، آن را با یک سگک یا زیپ می بندید، بازوهای خود را از بند شانه ها می گذرانید، و دور می شوید!

از سوی دیگر، کوله‌پشتی‌های کوله‌پشتی، پیاده‌روی و پیاده‌گردی بسیار پیچیده‌تر هستند. نه تنها اجزا و قطعات کوله پشتی بسیار بیشتری برای پیاده روی وجود دارد، بلکه هر قسمت عملکرد بسیار خاص و (بیشتر) ضروری دارد. و با ویژگی‌های در حال تکاملی که همگی ادعا می‌کنند تجربه کوله‌پشتی شما را متحول می‌کنند، مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی می‌خرید و درک کنید.

کوله پشتی کوهنوردی باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتواند برای ما در کارآمد باشد؟

آناتومی کوله پشتی

هنگامی که بقیه این مقاله را خواندید، باید تصویر واضح تری از نحوه استفاده از بسته خود داشته باشید و چه چیزهایی را در آن حمل می کنید و نمی خواهید داشته باشید. سپس می‌توانید با درک بیشتر از آنچه که هنگام خرید یک کوله‌پشتی جدید برای ماجراجویی‌های پیاده‌روی و پیاده‌گردی خود به دنبال آن باشید، به جزئیات بپردازید.

چرا دانستن قسمت های مختلف کوله پشتی مهم است

درک آناتومی کوله پشتی به هنگام انتخاب کوله ای که متناسب با نیازها و ترجیحات شما برای پیاده روی و کوله پشتی باشد کمک جدی می کند. اگر فقط برای پیاده‌روی‌های یک روزه کوتاه قصد پیاده‌روی دارید، بسیاری از ویژگی‌های زیر بیش از حد ممکن خواهد بود. در این حالت بهتر است مستقیماً به راهنمای سفرهای روز پیاده روی ما بروید.
با این حال، برای سفرهای چند روزه کوله‌پشتی، مطمئناً به بیشتر قسمت‌های ساختاری کوله‌پشتی نیاز دارید تا حداکثر پشتیبانی و راحتی را فراهم کنید.

وقتی نوبت به کوله‌پشتی‌های پیاده‌روی شبانه می‌رسد، متوجه می‌شوید که بسیاری از ویژگی‌های ذخیره‌سازی و استفاده به ترجیحات شخصی بستگی دارد. آنها به این بستگی دارند که دوست دارید چگونه وسایل خود را در بسته خود مرتب کنید و چه چیزهایی را حمل خواهید کرد.

کوله پشتی حرفه ای | خصوصیات کوله پشتی خوب | انواع کوله پشتی های کوهنوردی

برخی از قطعات یک کوله پشتی

قاب
اکثر کوله پشتی های مدرن که برای پیاده روی و پیاده روی چند روزه طراحی شده اند دارای یک قاب داخلی هستند که ساختاری برای کوله و پشتیبانی از پوشنده دارد. برخی از کوله‌پشتی‌های فوق‌سبک برای کاهش وزن بدون قاب هستند و این روزها تعداد کمی کوله‌پشتی وجود دارد که دارای قاب خارجی باشد، اگرچه هنوز در حال تولید است.

باربرها
این تسمه های قابل تنظیم بین بالای بند شانه و بقیه بسته به گونه ای طراحی شده اند که وزن بسته را به سمت بالاتنه شما بکشانند. این به جلوگیری از هرگونه حرکت ناخواسته بسته کمک می کند. هنگامی که به درستی تنظیم شوند، به برداشتن مقداری از وزن بسته از روی شانه ها نیز کمک می کنند.

بند جناغی
ارتفاع تسمه جناغی معمولاً در بالا و پایین تسمه های شانه قابل تنظیم است و تسمه ها را می توان در سرتاسر قفسه سینه سفت و شل کرد. برخی از سگک ها حتی یک سوت اضطراری دستی در داخل آنها تعبیه شده است!

کمربند باسن
یک کمربند باسن خوب باید با تسمه‌های قابل تنظیم که برای تناسب کامل کمربند را سفت یا شل می‌کند، بالشتک و قابل تنفس باشد. برخی از کوله‌های گران‌قیمت دارای کمربندهای باسنی هستند که روی بقیه قسمت‌های کوله می‌چرخند. این کار باعث می شود که در حین راه رفتن، بار به جای روی شما حرکت کند.

جیب های کمربند باسن
همه کمربندهای ران دارای جیب نیستند، اما برای نگهداری وسایل کوچکی که در مسیر نیاز دارید بسیار مفید هستند – مانند تنقلات پیاده روی، دستگاه GPS، ضد آفتاب و غیره.

دسته حمل
دستگیره های حمل و نقل، برداشتن و جابجایی کوله شما را بسیار آسان تر می کند.

راهنمای خرید کوله پشتی کمپینگ و کوهنوردی (بخش اول) | فروشگاه کمپوپنل پشتی
پنل پشتی یک کوله پشتی خوب باید راحت، حمایت کننده و قابل تنفس باشد. برخی از پنل‌های پشتی دارای لایه‌بندی بسیار بالایی هستند، در حالی که برخی دیگر ساختاری به سبک ترامپولین دارند. این باعث می شود هوا به راحتی بین پشت شما و بقیه بسته عبور کند.

بند های شانه
تسمه های شانه ای خوب باید بالشتک شوند، به بدن شما شکل داده شوند و قابل تنفس باشند. آنها همچنین در پایه خود قابل تنظیم خواهند بود.

مهار شانه
برای تناسب اندام که مخصوص اندازه تنه شماست، باید بتوانید دسته شانه کوله پشتی خود را بالا و پایین تنظیم کنید. کوله پشتی های سطح بالا همچنین به شما این امکان را می دهد که با تنظیم جانبی بند، عرض بند شانه را تغییر دهید.

پورت شلنگ هیدراتاسیون
برای اینکه کوله پشتی با هیدراتاسیون سازگار باشد، در حالت ایده آل باید یک پورت یا سوراخ داشته باشد که در آن شیلنگ هیدراتاسیون بتواند از محفظه اصلی تا بند شانه خارج شود.

گیره شلنگ هیدراتاسیون
برخی از کوله‌پشتی‌ها دارای یک گیره یا نقطه اتصال روی بند شانه‌ای هستند تا روی شلنگ آبرسانی شما ببندند. هدف از این کار جلوگیری از تکان خوردن انتهای شلنگ در حین راه رفتن است.

نگهدارنده بطری آب / جیب های جانبی
جیب‌های کناری برای نگهداری بطری‌های آب ایده‌آل هستند که بدون درآوردن بسته‌تان به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. آنها معمولاً از مش یا سایر پارچه های سبک وزن ساخته می شوند و دارای رویه های الاستیک برای محکم شدن در محتویات جیب ها هستند.

تسمه های فشاری
تسمه های فشاری معمولاً در کناره ها و/یا پایین کوله ها یافت می شوند. می‌توان از آن‌ها برای محکم کردن چرخ دنده‌ها در قسمت بیرونی بسته و همچنین پایین کشیدن محتویات داخلی استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که بسته تا حد امکان فشرده و پایدار است.

حلقه دنده / زنجیر دیزی
حلقه های چرخ دنده را می توان در مکان های مختلفی در قسمت بیرونی کوله پشتی یافت. آنها برای گیره دادن به وسایل اضافی که نیاز به دسترسی آسان به آنها دارید استفاده می شود. چیزهایی که در بسته شما جا نمی شوند، یا چیزهایی که خیلی خیس/کثیف هستند که نمی توانند داخل بسته شما قرار گیرند.

حلقه های تبر یخ
حلقه‌های تبر یخ که معمولاً در پایین کوله‌پشتی آویزان شده‌اند، برای محکم کردن سر تبر طراحی شده‌اند، در حالی که دسته از طریق یک نقطه اتصال دیگر یا تسمه فشاری به بسته محکم می‌شود.

ضمیمه میله راه رفتن
اگر می‌خواهید با میله‌های کوهنوردی پیاده‌روی کنید، توانایی نگهداری میله‌های خود بر روی کوله خود در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، کلیدی است. نقاط اتصال می تواند تسمه های بافته کمانشی، حلقه های بند ناف بانجی یا تسمه های فشاری باشد و معمولاً در کناره ها یا جلوی بسته قرار دارند.

7 مدل بهترین کوله پشتی کوهنوردی همراه با نقد و بررسی و نظراتجیب بالا
یک جیب بالایی خوب باید بزرگ باشد و در حالت ایده آل برای محافظت از محتویات آن مقداری مقاومت در برابر آب داشته باشد. این مکان واقعاً مفیدی برای ذخیره چیزهایی است که در هنگام توقف نیاز به دسترسی آسان به آنها دارید.

درب بالا
اکثر کوله‌پشتی‌ها با درپوشی بسته می‌شوند که جلوی کوله را پایین می‌آورد. برخی از درب ها قابل تنظیم هستند که به شما امکان می دهد چیزهای اضافی را در زیر آنها و بالای محفظه اصلی ذخیره کنید. و برخی به طور کامل برای کاهش وزن یا تبدیل شدن به یک بسته قله جدا می شوند.