محققان از تاثیر رب انار اصل بر رشد ذهن جنین پرده برداشتند

ضدالتهابی قوی، انار و رب آن یک پیشگیری عالی از دیابت نوع 2، چاقی، بیماری های تحلیل برنده مانند آلزایمر و غیره است.

برخی از مطالعات انجام شده تأثیرات امیدوارکننده‌ای از رب انار اصل بر حافظه نشان می‌دهند، طبق مطالعات انجام شده، مصرف 150 میلی‌لیتر آب انار در روز به مدت 2 هفته به کاهش چشمگیر فشار خون بالا (فشار خون) که یکی از عوامل اصلی حملات قلبی است کمک می‌کند.

اما فواید رب انار به همین جا ختم نمی شود. با توجه به اینکه این میوه دارای اثرات ضد التهابی است، مصرف آن می تواند به درمان التهاب مفاصل و در نتیجه آرتروز کمک کند.

علیرغم مطالعات امیدوارکننده روی حیوانات، تحقیقات انسانی نیاز به توسعه دارد.اسید چرب اصلی انار اسید پونیسیک است که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف روغن انار به مدت چند هفته می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مطالعات دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول LDL و سایر بهبودها را نشان می دهد. فواید رب انار نیز با کاهش علائم اختلال نعوظ مرتبط است، اما بیش از تحقیقات لازم است.

همچنین کنجکاو است که بفهمیم رب انار می تواند به مبارزه با میکروارگانیسم های مضر از جمله عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.

اما این هنوز مزایای انار را تمام نمی کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این میوه می تواند به طور قابل توجهی حافظه را در افراد مسن و پس از آن بهبود بخشد.

رب انار در صدر رده بندی غذاهای زیبای پوست قرار دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آن به عنوان یک عامل ضد پیری طبیعی و در برابر لکه های تیره روی پوست عمل می کند.

پس از نصف شدن، دانه های خمیری را نوک بزنید و غشای سفیدی که میوه را جدا می کند کنار بگذارید. آریل ها را می توان در سالادهای سبز یا میوه های خشک نیز استفاده کرد.