مطالبی در مورد کوله پشتی

برای بسیاری از دانش‌آموزان، کوله‌پشتی یک وسیله ضروری برای بازگشت به مدرسه است: می‌تواند لوازمی مانند کتاب‌های درسی، پوشه‌ها و لوازم ثابت را در یک مکان نگه دارد و در عین حال سبک شخصی را نیز به نمایش بگذارد. اما چندین موضوع و دروس انتخابی در مدارس تدریس می شود – و وزن لوازم مورد نیاز برای هر یک می تواند طاقت فرسا باشد.
طبق آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، وزن کوله پشتی دانش آموز به دلیل نگرانی از ناراحتی و حتی آسیب به ماهیچه ها و مفاصل، نباید از 10 تا 15 درصد وزن بدن آنها تجاوز کند. انجمن کایروپراکتیک آمریکا به طور مشابه توصیه می کند که کودکان بیش از 10 درصد وزن بدن خود را حمل نکنند. پشت ما قوی ترین ماهیچه های بدن ما را در خود جای داده است. با این حال، غذا، کتاب‌های مدرسه، لوازم الکترونیکی و مجموعه‌ای از اقلام دیگر را اضافه کنید، و وزن می‌تواند به سرعت افزایش یابد.»
کوله پشتی - خرید انواع کیف دانشجویی، کوله ورزشی و مسافرتی
اگر به دنبال جایگزینی برای کوله پشتی های سنتی با بند شانه هستید، کوله پشتی های چرخشی می توانند به معنای واقعی کلمه وزن کمر کودک شما را کاهش دهند. اما آیا اگر کودک شما به استفاده از کوله پشتی خیلی سنگین ادامه دهد، اثرات بلندمدتی دارد؟ در مورد اینکه کوله پشتی های سنگین چه تاثیری بر کودکان می گذارد و اینکه آیا کوله پشتی چرخان می تواند گزینه ایمن تری باشد، با کارشناسان مشورت کردیم.

حمل یک کوله پشتی سنگین چه اثراتی بر سلامتی دارد؟

کوله‌پشتی‌های سنگین بسیار رایج هستند و همراه داشتن آن‌ها به مدت 8 ساعت یا بیشتر در مدرسه، اثرات زیادی دارد. حمل کوله پشتی سنگین می تواند به ستون فقرات و شانه ها فشار وارد کند و به طور بالقوه عوارض کوتاه مدتی مانند درد و خستگی و عادات بد طولانی مدت مانند خمیدن و وضعیت نامناسب ایجاد کند. با این حال، کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم به ما گفتند که شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد حمل یک کوله پشتی سنگین می‌تواند باعث کمردرد قابل توجهی شود یا اثرات طولانی‌مدتی بر روی کودکان داشته باشد.

در برخی از مطالعات مشاهده‌ای، کوله‌های سنگین با کمردرد مرتبط بوده است: مطالعات انجام شده در سال‌های 2010 و 2011 در مورد تأثیر کوله‌های سنگین بر روی کمردرد و کمردرد در کودکان، به این نتیجه رسیدند که کودکانی که بیش از 10 درصد وزن بدن خود را حمل می‌کنند، می‌توانند افزایش پیدا کنند. خطر کمردرد اما جیل نوبل، مدیر بخش موقت عمومی اطفال در میشیگان، «در یک بررسی سیستماتیک از پنج مطالعه آینده‌نگر، ویژگی‌های کوله‌پشتی [مانند وزن] و روش حمل با افزایش خطر کمردرد در کودکان و نوجوانان مرتبط نبود»

کوله پشتی و کیف مسافرتی 15 اینچی شیائومی با ظرفیت 25 لیتر Xiaomi UREVO 15 inchبا توجه به اینکه “هیچ شواهدی مبنی بر اینکه تغییر شکل ساختاری ستون فقرات می تواند در نتیجه استفاده از کوله پشتی ایجاد شود، وجود ندارد.” به گفته پزشکان، “احتمال کمی وجود دارد”، گفتند: “کمر هر باری را که برای مدت طولانی به آن وارد شود جبران می کند.” یک کودک یا نوجوان با حمل یک کوله پشتی سنگین برای همیشه آسیب می بیند.

کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم خاطرنشان کردند که عوامل مختلفی می توانند در ایجاد کمردرد نقش داشته باشند که لزوماً مربوط به کوله پشتی سنگین نیست. به گفته نوبل و ایچسکو، اینها شامل «مشارکت ورزشی (به ویژه اگر تجهیزات ورزشی ناکافی یا نامناسب باشد)، ملافه نرم، انعطاف پذیری پشت و پریشانی روانی اجتماعی [مانند افسردگی و اضطراب» است. همیشه برای ارزیابی ماهیت درد با یک پزشک مشورت کنید.