کفش کتانی دخترانه نایک با استفاده از زباله های بازیافتی تولید می گردد

در اروپای قرن هفدهم، چکمه ها به طور کلی پوشیده می شدند. کفش‌ها پاشنه‌های نسبتاً بلندی داشتند و اغلب با گل رزهای بزرگ ساخته شده از توری و روبان تزئین می‌شدند.

در آمریکا، مردان و زنان کفش چرمی محکم با پاشنه متوسط می پوشیدند. در قرن هجدهم کفش ها با سگک های طلا و نقره و سنگ های قیمتی واقعی یا بدلی تزئین می شدند.

کفش کتانی دخترانه نایک و در کل برند نایک نیز از تولیدات کشور آمریکا می باشد که امروزه کفش و لبتس های ورزشی آن بسیار مشهور می باشد.

در آمریکا، کفش‌های مجلسی زنانه از کفش‌های فرانسه و انگلیس کپی می‌کردند و از براد ساخته می‌شدند و دارای فرنچ بودند.

h پاشنه و معمولا یک سگک. برای محافظت از کفش، کفشی به نام پاتن، اغلب از همان ماده، پوشیده می‌شد.

در سال 1760 اولین کارخانه تولید کفش در ماساچوست پدیدار شد و تولید کفش به مقدار زیاد آغاز شد. با این حال، تا قرن نوزدهم و توسعه ماشین آلات مدرن مانند چرخ خیاطی، کفش های کتانی به سرعت و ارزان ساخته شدند.

در قرن بیستم کفش ها به سبک های بی شماری با طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شوند که از جمله انواع کفش کتانی را می توان نام برد.

از زمان های بسیار قدیم، کفش ها از چرم ساخته شده اند. چرم لوکسی که در بهترین کفش های مردانه و زنانه استفاده می شود، چرم گوساله است.

چند منظوره ترین چرم که برای بسیاری از انواع کفش استفاده می شود، چرم پهلو است که از پوست گاو ساخته می شود و به آن ساید می گویند زیرا پوست بزرگ از وسط به دو طرف برای جابجایی بریده می شود.

چرم بچه، ساخته شده از پوست بز، برای کفش مجلسی زنانه و دمپایی مردانه استفاده می شود. از پوست گوسفند در آستر و دمپایی استفاده می شود. از چرم خزندگان تمساح، مارمولک و مار در کفش های زنانه و برخی مردانه استفاده می شود.

کوردوان لایه ماهیچه ای کوچک که از پوست اسب به دست می آید چرم سنگینی است که در کفش مردانه استفاده می شود.

چرم لاکی، که معمولا از پوست گاو ساخته می شود، سطحی سخت و براق دارد. جیر از هر یک از چندین چرم پوست گوساله، بچه یا گاو با صاف کردن سطح داخلی برای ایجاد یک روکش چرم ساخته می شود.