کیف ارگونومیک مدرسه

کیف های ارگونومیک مدرسه معمولاً کوله پشتی هایی هستند که برای والدینی که نگران حمل بار سنگین فرزندشان هستند به بازار عرضه می شود. با دانستن اینکه چه عناصر طراحی باید به آنها توجه کنند، والدین می توانند تصمیم بگیرند که آیا باید یک کیف مدرسه معمولی تهیه کنند یا برای کیفی که به عنوان “ارگونومیک” به بازار عرضه می شود، حق بیمه پرداخت کنند.

کوله پشتی مدرسه ای دلسی مدل فیروزه ای فلامینگو | فروشگاه اینترنتی دلسی ایران؛ انواع چمدان، کیف های اداری و کوله پشتی

صادرات کیف

انتخاب کیف مدرسه مناسب برای فرزندتان
وزن کیف مدرسه
دستورالعمل کلی هیئت ارتقای سلامت (HPB) این است که کودکان نباید بیش از 15 درصد وزن بدن خود را حمل کنند. در عمل، این به طور کلی به معنای وزن بیش از 3.5 تا 5 کیلوگرم برای یک کودک در چند سال اول مدرسه نیست.

کوله پشتی های سنگین که 30 درصد وزن بدن و بالاتر را تشکیل می دهند ممکن است وضعیت و راه رفتن را تغییر دهند. زمانی که کودک با یک کیف سنگین و نامناسب کنار می‌آید، ممکن است وضعیت بدنی نامناسب یا عادت خمیدن داشته باشد. این امر خطر ابتلا به درد گردن و کمر را افزایش می دهد.

مدل کیف مدرسه
کیف های مدرسه به دو دسته کلی تقسیم می شوند: کیف های دو بند (کوله پشتی) یا کیف های تک بند (کیف های زنجیر). از آنجایی که کودک قوی‌تر می‌شود و به وزن کیف مدرسه عادت می‌کند، حمل تا 20 درصد وزن بدن روی هر دو شانه یا 10 درصد از روی یک شانه (کیف زنجیر)، نباید آسیبی ایجاد کند.

حمل بیش از حد توصیه شده روی یک شانه، نیروهای نامتعادلی را بر ساختار ستون فقرات و تنه کودکانی که هنوز در حال رشد هستند، وارد می کند. بارگذاری یک طرفه ممکن است باعث فشردگی ستون فقرات، درد عضلانی و درد شود.

یک کوله پشتی لپ تاپ با دو بند شانه، که به درستی نصب شده است، برای توزیع وزن روی هر دو شانه طراحی شده است. با این حال، پوشیدن کوله پشتی اغلب منجر به چرخش ناخوشایند تنه می شود زیرا کودک سعی می کند کیف را بلند کند و هر دو بند را ببندد. گذاشتن و برداشتن مکرر کیف ممکن است باعث خستگی و فشار عضلانی شود، به خصوص زمانی که بار سنگین باشد.

کوله پشتی مدرسه ای دلسی ارگونومیک یک تبله | فروشگاه اینترنتی دلسی ایران؛ انواع چمدان، کیف های اداری و کوله پشتی

9 عنصر طراحی یک کوله پشتی خوب

کوله پشتی متناسب با طول تنه کوله پشتی باید بین مهره‌های C7 که اولین و برجسته‌ترین استخوان روی ستون فقرات است، زمانی که گردن خود را به جلو خم می‌کنید، و بالای استخوان لگن (تاج ایلیاک) قرار گیرد. دست های خود را روی باسن خود قرار دهید و شست ها را در پشت قرار دهید. جایی که شست ها در آن قرار می گیرند جایی است که می خواهید کیف در آن استراحت کند. اگر کیف بلندتر از نیم تنه باشد، تناسب ارگونومیک وجود نخواهد داشت. طول نیم تنه تعیین می کند که آیا به یک کوله پشتی کوچک، متوسط ​​یا بزرگ نیاز دارید.
تسمه های پهن و بالشتکی. تسمه های نازک می توانند بر روی شانه ها بریده شوند و حمل کیف را ناراحت کنند.
کمربند جناغی. کمربند جناغی تسمه های شانه را در جای خود نگه می دارد.
محفظه ها به جای یک دهانه بارگیری از بالا. محفظه ها به سازماندهی محتویات کمک می کنند و اقلام را به خوبی در مقابل تنه نگه می دارند.
جیب و فلپ مغناطیسی. دسترسی به بطری ها و مداد قلم ها را بسیار آسان می کند. نیازی به نگرانی در مورد بستن کیف نیست.
کمربند. در صورت سنگین بودن بار، بار را در سرتاسر باسن توزیع می کند و به ثبات بیشتری می افزاید و فشار وارده بر شانه ها و گردن را کاهش می دهد.
پشتی دارای پد و تهویه. این کار حمل کیف چرم چهل تکه با پارچه مبلی را راحت تر می کند.
ضد آب. این کار برای جلوگیری از باران یا عرق کردن کمر است که باعث خراب شدن وسایل شود.
تسمه های فشاری. از تسمه های فشاری برای محکم نگه داشتن بار و فشرده نگه داشتن بار در پشت استفاده کنید.

آیا کیف های مدرسه ای ارگونومیک ارزش این قیمت را دارند؟

اکثر کیف هایی که به عنوان “کیف های مدرسه ارگونومیک” تبلیغ می شوند برخی از ویژگی های ذکر شده در بالا را دارند. یک کیف ساده حدود 80 دلار قیمت دارد در حالی که مدل های با ویژگی های بیشتر می توانند بین 140 تا 200 دلار قیمت داشته باشند. در کیف های معمولی و همچنین کیف اداری نیز مراقب ویژگی های ارگونومیک باشید. به خاطر داشته باشید که هر چه کیف چرم دارای ویژگی های بیشتری باشد، وزن آن نیز بیشتر می شود.

کوله پشتی مدرسه ای دلسی ارگونومیک | فروشگاه اینترنتی دلسی ایران؛ انواع چمدان، کیف های اداری و کوله پشتیبرای یک کودک اولیه، یک کیسه زنجیر برزنتی سبک وزن ممکن است نسبت به کوله پشتی نسبتاً سنگین‌تر قابل کنترل‌تر باشد، مشروط بر اینکه بار در محدوده توصیه شده باشد. کودک از حمل وزن اضافی به دلیل کوله پشتی خودداری می کند و نیازی به درگیری با گذاشتن و برداشتن دو بند ندارد.

کیسه زنجیر باید روی قفسه سینه حمل شود و بار در پشت، نزدیک بدن قرار گیرد، نه اینکه از باسن آویزان شود تا خطر کمردرد کاهش یابد. اگر کودک می تواند به راحتی از کوله پشتی استفاده کند و آن را به درستی بپوشد، در صورتی که بار در حد بالایی است از آن استفاده کنید.