فرش 1200 شانه بهشتی تبریز بخرید دیگر کمر درد نمی گیرید

کارخانه فرش بهشتی به وسیله ماشین بافندگی حرفه ای توانسته فرش 1200 شانه بهشتی تبریز را به بهترین نحو و با بهترین کیفیت ببافت و این فرش را مزیت و برند خود کند.

ماشین بافندگی بروکسل در اواسط قرن هجدهم وارد انگلستان شد و آغاز دوره جدیدی در قالی بافی بود. این اولین بافندگی بود که می‌توان فرش پرز را روی آن به‌صورت مکانیکی بافته کرد.

پرز متشکل از ردیف‌هایی از حلقه‌ها که روی سیم‌هایی که در طول بافت به صورت پودی وارد می‌شد و متعاقباً بیرون کشیده می‌شد، تشکیل می‌شد.

بروکسل اولین نوع فرشی بود که در ماشین بافندگی با مکانیزم انتخاب الگوی ژاکارد بافته شد و در سال 1849 قدرت توسط Biglow در ایالات متحده بر روی ماشین بافندگی اعمال شد.

بعدها، زمانی که سیم‌های تیغه‌دار توسعه یافتند، حلقه‌های شمع با بیرون کشیدن سیم‌ها برای تولید فرشی به نام ویلتون قطع شد و پس از این توسعه، ماشین بافندگی به عنوان بافندگی ویلتون شناخته شد.

در استفاده مدرن، نام ویلتون برای هر دو فرش پرز بریده و حلقه پرز ساخته شده در این بافندگی اعمال می شود. این دومی اکنون با نام‌های بروکسل-ویلتون، ویلتون سیم گرد، ویلتون حلقه‌ای و ژاکارد سیمی گرد توصیف می‌شوند.

فرش

روش‌های ساخت، از جمله اصول طراحی، فرآیندهای آماده‌سازی و بافندگی، از بسیاری جهات برای کیفیت بروکسل و ویلتون یکسان است.

تفاوت اصلی بین آنها در این است که در حالی که شمع حلقه بروکسل با قرار دادن دو نخ پود به هر سیم به طور رضایت بخشی محکم می شود (2-شاخه)، شمع برش ویلتون اغلب با سه گره پود به هر سیم بافته می شود.

3 شات برای اطمینان از محکم شدن تافت ها در پشت فرش.

فرش های بروکسل سطحی صاف و کمی آجدار دارند و نقش و نگار آنها به خوبی مشخص است که از ویژگی های فرش است. نزدیکی پرز به جای ارتفاع به ظاهر مرتب و ویژگی های سخت پوشیدن آنها کمک می کند، اگرچه آنها لوکس بودن فرش های پرز را شبیه سازی نمی کنند.

فرش‌های ویلتون بروکسل در ابتدا بر روی بافندگی‌های ۲۷ اینچی (۳/۴) تولید می‌شدند و با دست به هم دوخته می‌شدند. بافندگی‌ها می‌توانستند تا پنج قاب، هر یک با رنگ‌های متفاوت را در خود جای دهند، بنابراین امکان ساخت فرش‌های طرح دار یا طرح‌دار را فراهم می‌کردند.

با کاشت ماهرانه رنگ ها در قاب ها می توان تعداد رنگ ها را به حدود بیست رنگ افزایش داد و امکان تولید طرح های پیچیده را فراهم کرد. با توجه به هزینه های اضافی در کار، این فرش ها معمولاً فقط برای بازار سفارشی تولید می شدند.