نوعی طالبی در شیراز رشد کرده که جزو میوه های لوکس آنجا شناخته شد!!

در اینجا فایده طالبی برای سلامتی که مادران باید بدانند آورده شده است. یکی از فواید خربزه برای سلامتی پیشگیری از سرطان است.

این به این دلیل است که طالبی در شیراز رشد یافته حاوی کاروتنوئید است که می تواند از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. کراتنوئیدها رنگ های طبیعی هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند.

مجله آمریکایی تغذیه بالینی کاروتنوئیدها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و همچنین افزایش ایمنی در بدن مفید هستند.

مصرف جدی طالبی می تواند به محافظت از بدن در برابر سرطان سینه و پروستات کمک کند.

یکی دیگر از فواید خربزه این است که می تواند از حملات قلبی جلوگیری کند. این به این دلیل است که طالبی حاوی آدنوزین است.

آدنوزین علاوه بر اینکه می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند، از لخته شدن خون نیز جلوگیری می کند که علت حملات قلبی و سکته است.

آدنوزین همچنین می تواند به سلول های خونی کمک کند. این ماده همچنین می تواند به پرتاب سلول های خونی کمک کند و در نتیجه خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش دهد.

مجله تراکنش انجمن بالینی و اقلیم شناسی آمریکا توضیح می دهد که آدنوزین نقش مهمی در پاتوفیزیولوژی نارسایی قلبی و محافظت از میوکارد در طول ایسکمی و خونرسانی مجدد دارد. حفظ سلامت چشم

به غیر از هویج، مشخص شده است که فواید میوه خربزه می تواند سلامت چشم را نیز حفظ کند.

طالبی حاوی دو تا از قوی ترین آنتی اکسیدان ها برای بدن، یعنی لوتئین و زآگزانتین است. این ترکیبات کاروتنوئیدی برای کمک به حفظ سلامت چشم و جلوگیری از نابینایی زودرس شناخته شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم غذاهای حاوی این آنتی‌اکسیدان‌ها، مانند خربزه، می‌تواند عملکرد چشم را حتی برای تمام عمر به درستی حفظ کند.

علاوه بر این، نشان داده شده است که مصرف جدی خربزه خطر ابتلا به آب مروارید را تا 15 درصد کاهش می دهد. بتاکاروتن موجود در طالبی به ویتامین A تبدیل می شود که به دید در شب و سایر عملکردهای عمومی چشم کمک می کند.